vrijdag 21 februari 2014

Panama City

Om half negen zaten we aan het ontbijt in het hotel. Na het ontbijt zijn we terug gegaan naar de kamer en hebben gebeld met de ouders van Patrick. Om tien uur zijn we richting de hop on hop off bus gelopen. We kochten kaartje deze waren 29 dollar per stuk, je kon twee routes doen. Maar de blauwe route was meer een ophaal route dan dat je echt wat zag. We moesten bij een winkelcentrum over stappen op de rode lijn deze ging naar verschillende plaatsen waaronder de Panama locks.

Panama heeft veel nieuw bouw en natuurlijk ook veel oude huizen die wij zouden slopen. We reden naar de sluizen en gingen daar kijken, was wel gaaf om te zien de entree was 15 dollar. Dan kon je een 3D film bekijken en het museum bezoeken en naar het uitkijkplatform gaan.

Helaas moesten we om vijf uur weg want dan gingen ze sluiten, en de bus kwam pas om half zes. Doordat we niet mochten blijven konden we helaas de NCL Star niet door de sluis zien gaan. Op dit schip hadden wij kunnen zitten, maar vooral ik vond de prijs veel te duur. Heb uiteindelijk toch nog snel een foto kunnen maken van het schip in de sluis. Om half zes was de bus er en hebben we de rest van de route nog gereden maar konden nergens meer uitstappen of we moesten op eigen gelegenheid terug naar de stad.

We werden weer bij het winkelcentrum afgezet en moesten toen naar het hotel zien te komen. We vroegen een paar keer de weg en uiteindelijk waren we bij ons hotel. Even naar boven al onze spullen dumpen en op naar het restaurant aan het eind van de straat. Was een Italiaans restaurant, was lekker maar niks aparts. We gingen na het eten naar het hotel en Patrick ging slapen en ik de blog schrijven. Uiteindelijk ben ik ook gaan slapen want morgen is het weer vroeg dag.