dinsdag 12 februari 2013

Einde cruise en vlucht terug naar Nederland

We moesten vroeg naar het onrbijt, het was er druk hebben buiten gezetten. Er kwamen nog meer cruiseschepen de haven binnen, blijft machtig om te zien hoe die keren. We moesten eigenlijk om kwart over 8 van boord maar toen waren wij nog aan het ontbijten.

Na het ontbijt gingen we onze stateroom cleaner bedanken maar die wist er niet mee om te gaan, blijkbaar is dat bij NCL niet gebruikelijk. Fooien geef je ook niet persoonlijk, je hebt ook geen vaste servers in de restaurats.

We gingen van boord en daar stond Jill de cruisedirector en personeel afscheid van je te nemen dat was wel leuk, dat deed ze iedere morgen als je vroeg was. Koffers van de band gehaald en nog een laatste blik van de maffia gezien en op naar de luchthaven. We namen een taxi was rond de 32 euro, bij de terminal hebben we lang zitten wachten voor we onze koffers kwijt konden. Nog pillen voor mijn keel gekocht en een lunch genomen en we konden gaan boarden. Vlucht verliep goed alleen had ik het heel erg koud en bij het landen ging mijn oor heel erg pijn doen.

Om vijf uur zou de taxi ons komen ophalen, maar we waren een half uur te vroeg. Maar iets voor vijf kwam een man binnen en het speet hem dat hij zo laat was, maar wij zeiden geen probleem. Bij het hotel kaartje gehaald en we konden naar huis, natuurlijk kwamen we in de file en ik voelde me steeds zieker worden. Eenmaal thuis ging Patrick friet halen wat ik niet helemaal op at, dat zegt genoeg voor mij. Ben naar bed gegaan en heb koorts opgemeten en inderdaad ik had verhoging, volgende morgen maar naar de dokter.

Ncl is zeker een maatschappij waar we vaker mee gaan cruisen, het eten is het beste wat we ooit hebben gehad. Schip was oud en onderhoud was wel nodig, shows waren heel goed, overdag was er niet teveel te doen. Het was natuurlijk geen weer om op de zeedagen in het zwembad te gaan liggen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten